Głogowski Szpital Powiatowy sp. z o.o. logo Głogowski Szpital Powiatowy sp. z o.o.

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH


Uprzejmie informujemy, że w „Głogowskim Szpitalu Powiatowym” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka lub w Szpital) wprowadzono standardy ochrony małoletnich, których celem jest:

  • zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i osobom małoletnim,
  • dbałość o uwzględnienie potrzeb dzieci i osób małoletnich,
  • podejmowanie działań – w jak najlepszym interesie dzieci i osób małoletnich.

Zasady bezpiecznego kontaktu personelu z dzieckiem – pacjentem – WERSJA DLA DZIECI:

  • Jesteś tu, ponieważ potrzebujesz naszej pomocy.
  • Nasz Szpital nazywa się „Głogowski Szpital Powiatowy” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
  • W Szpitalu pracują lekarki i lekarze, pielęgniarki i pielęgniarze, ratownicy medyczni, fizjoterapeuci, psycholodzy i wielu innych specjalistów, którzy chcą pomagać dzieciom.
  • Kierujemy się różnymi zasadami i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia, a te, które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśnimy Ci, co będziemy robić, abyś czuł/czuła się dobrze jako nasz pacjent, ponieważ jesteś dla nas ważna/ważny !
  • Możesz nam powiedzieć, jak mamy się do Ciebie zwracać.
  • Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
  • Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób ma przebiegać zabieg lub badanie, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
  • Będziemy Cię traktować z szacunkiem. Nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć.
  • Chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne.
  • Jeśli chciałbyś/chciałabyś powiedzieć nam o tym, co Ci się podoba lub nie podoba w naszym zachowaniu, w poradni czy w Szpitalu – zrób to, postaramy się wysłuchać Cię z uwagą.
  • Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
  • Jeżeli potrzebujesz pocieszenia, możesz mam o tym powiedzieć. Nie zawsze będziemy mogli dać Ci tyle czasu, ile potrzebujesz, ale będziemy się starać. Nie będziemy Cię przytulać bez Twojej zgody.
  • Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
  • Jeżeli zostaniesz na noc w Szpitalu będziemy szanować Twoją potrzebę odpoczynku: postaramy się nie hałasować, nie razić Cię światłem i nie budzić, kiedy nie będzie to konieczne.
  • Twoja mama, tata lub opiekun może być z Tobą w Szpitalu, jeśli tego potrzebujesz; Twoja przytulanka też, o ile nie jest zbyt duża i nie wydaje głośnych dźwięków.

O czym jeszcze warto wiedzieć?

  • Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce) i poprosić  o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/była bezpieczny/bezpieczna.
  • Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas inni pacjenci, którzy pilnie potrzebują naszej Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania, zaopiekować się Twoim problemem.

Tu znajdziesz pomoc, zadzwoń !!!

  • 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży ( Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę). Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny. Więcej informacji znajdziesz wchodząc na stronę www.116111.pl
  • 800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Pacjenta. Więcej informacji znajdziesz wchodząc na stronę www.800121212.pl
  • 222 309 900 – Numer SOS Linia Pomocy Pokrzywdzonym
  • 800 190 590 – Rzecznik Praw Pacjenta

Aby zapoznać się z poszczególnymi materiałami dotyczącymi procedury ochrony dzieci przed krzywdzeniem prosimy kliknąć w wybrany link: