- PRAWA PACJENTA
- STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
- ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ
- Programy profilaktyczne
- Programy lekowe
- Program pilotażowy “Dobry posiłek w szpitalach”
- Przyjęcie do szpitala
- Pobyt w szpitalu
- Przygotowanie do badań i zabiegów
- Dokumenty do pobrania
- Cennik oraz zakres świadczeń i usług komercyjnych
- Skargi, pochwały i wnioski
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
- Deklaracja dostępności
- Najczęściej zadawane pytania
- Informacja o wpływie działalności wykonywanej przez jednostkę organizacyjną na zdrowie ludzi i na środowisko
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
Uprzejmie informujemy, że w „Głogowskim Szpitalu Powiatowym” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka lub w Szpital) wprowadzono standardy ochrony małoletnich, których celem jest:
- zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i osobom małoletnim,
- dbałość o uwzględnienie potrzeb dzieci i osób małoletnich,
- podejmowanie działań – w jak najlepszym interesie dzieci i osób małoletnich.
Zasady bezpiecznego kontaktu personelu z dzieckiem – pacjentem – WERSJA DLA DZIECI:
- Jesteś tu, ponieważ potrzebujesz naszej pomocy.
- Nasz Szpital nazywa się „Głogowski Szpital Powiatowy” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
- W Szpitalu pracują lekarki i lekarze, pielęgniarki i pielęgniarze, ratownicy medyczni, fizjoterapeuci, psycholodzy i wielu innych specjalistów, którzy chcą pomagać dzieciom.
- Kierujemy się różnymi zasadami i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia, a te, które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśnimy Ci, co będziemy robić, abyś czuł/czuła się dobrze jako nasz pacjent, ponieważ jesteś dla nas ważna/ważny !
- Możesz nam powiedzieć, jak mamy się do Ciebie zwracać.
- Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
- Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób ma przebiegać zabieg lub badanie, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
- Będziemy Cię traktować z szacunkiem. Nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć.
- Chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne.
- Jeśli chciałbyś/chciałabyś powiedzieć nam o tym, co Ci się podoba lub nie podoba w naszym zachowaniu, w poradni czy w Szpitalu – zrób to, postaramy się wysłuchać Cię z uwagą.
- Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
- Jeżeli potrzebujesz pocieszenia, możesz mam o tym powiedzieć. Nie zawsze będziemy mogli dać Ci tyle czasu, ile potrzebujesz, ale będziemy się starać. Nie będziemy Cię przytulać bez Twojej zgody.
- Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
- Jeżeli zostaniesz na noc w Szpitalu będziemy szanować Twoją potrzebę odpoczynku: postaramy się nie hałasować, nie razić Cię światłem i nie budzić, kiedy nie będzie to konieczne.
- Twoja mama, tata lub opiekun może być z Tobą w Szpitalu, jeśli tego potrzebujesz; Twoja przytulanka też, o ile nie jest zbyt duża i nie wydaje głośnych dźwięków.
O czym jeszcze warto wiedzieć?
- Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce) i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/była bezpieczny/bezpieczna.
- Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas inni pacjenci, którzy pilnie potrzebują naszej Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania, zaopiekować się Twoim problemem.
Tu znajdziesz pomoc, zadzwoń !!!
- 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży ( Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę). Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny. Więcej informacji znajdziesz wchodząc na stronę www.116111.pl
- 800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Pacjenta. Więcej informacji znajdziesz wchodząc na stronę www.800121212.pl
- 222 309 900 – Numer SOS Linia Pomocy Pokrzywdzonym
- 800 190 590 – Rzecznik Praw Pacjenta
Aby zapoznać się z poszczególnymi materiałami dotyczącymi procedury ochrony dzieci przed krzywdzeniem prosimy kliknąć w wybrany link:
- Zasady bezpiecznego kontaktu personelu z dzieckiem-pacjentem.
- Zasady bezpiecznego kontaktu personelu z dzieckiem – pacjentem (wersja dla dzieci).
- Zasady relacji między dziećmi-pacjentami (wersja dla dzieci).
- Schemat interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez rodzica lub opiekuna.
- Schemat interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez osoby trzecie.
- Schemat interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez osobę nieletnią.
- Karta interwencji.
- Podręcznik Standardy ochrony dzieci w placówkach medycznych.
- Czym jest krzywdzenie dziecka i jak je rozpoznać – informacja.
- W jaki sposób reagować w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka -ulotka.
- Ulotka dla dzieci telefony zaufania.