Aktualności

UWAGA: NUMER TELEFONU 76 837 33 90 WYŁĄCZNIE DO REJESTRACJI NA POBRANIE WYMAZU W KIERUNKU COVID-19


Uprzejmie informujemy, że uruchomiony został numer telefonu  76 837 33 90 wyłącznie do rejestracji na pobranie wymazu w kierunku COVID 19.

Rejestracja czynna jest codziennie:

  • od  poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 14.30;
  • w soboty, niedziele i święta w godzinach od 10 do 12.

W trakcie rejestracji Pacjent uzyska informację o godzinie i dacie pobrania wymazu.

Prosimy Pacjentów o punktualne zgłaszanie się do Punktu Pobrań w wyznaczonych godzinach.

Przypominamy, że Punkt Pobrań COVID 19 znajduje się  obok Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR).

UWAGA:

Pacjenci nie posiadający skierowania od lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ), mogą wykonać badanie odpłatnie.

  • Test na obecność wirusa SARS-CoV-2 metodą RT-PCR  –  450 zł
  • Test antygenowy na obecność wirusa SARS-CoV-2 –  150 zł

SPOSOBY PŁATNOŚCI:

  • przelewem na rachunek bankowy w BGK 92 1130 1033 0018 7994 5920 0003 z informacją – z  dopiskiem „Test PCR” lub „Test antygenowy”
  • w kasie Spółki – gotówką lub kartą płatniczą.

Częste pytania do wyników testów.

Zrobiłem test na koronawirusa, kiedy otrzymam informacje o wyniku?

 Laboratoria mają obowiązek wpisania wyniku testu do systemu EWP, który powinien być widoczny dla pacjentów na IKP. Lekarz POZ powinien skontaktować się z Tobą w sprawie wyniku testu.

Jeżeli test zlecił Ci lekarz podstawowej lub nocnej opieki zdrowotnej i nie masz jeszcze wyniku, jesteś na 10 dniowej kwarantannie od dnia skierowania. Jeżeli test zlecił Ci sanepid zadzwoń na infolinię 22 25 00 115.

Kto informuje o wyniku testu na koronawirusa COVID 19?

Informacja o wyniku testu zostaje wprowadzona do systemu Jest ona widoczna dla lekarza POZ w gabinet.gov.pl, dla pacjenta w Internetowym Koncie Pacjenta oraz w systemie EWP dostępnym dla Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.

Gdzie znajdę informacje o wyniku testu na COVID 19?

Informację o wyniku testu znajdziesz na Internetowym Koncie Pacjenta. Internetowe Konto Pacjenta (IKP).

Jeśli wynik testu będzie pozytywny, lekarz rodzinny poinformuje Cię o tym. Otrzymasz również informację o dalszej formie leczenia. Może to być:

  • skierowanie do szpitala,
  • rozpoczęcie izolacji w izolatorium (w izolatoriach mają przebywać m.in. osoby, które nie mogą odbyć kwarantanny w domu, gdyż narażałyby w ten sposób na zakażenie koronawirusem najbliższych),
  • rozpoczęcie izolacji domowej.

Każda osoba, która przynajmniej raz zalogowała się na Internetowym Koncie Pacjenta i zostawiła numer telefonu komórkowego, otrzyma powiadomienie, że na IKP jest wynik testu na koronawirusa zaraz po tym, jak pojawi się on w systemie. Nie musisz więc sprawdzać, kiedy będzie wynik, zaczekaj na SMS.

Jeśli chcesz dostać powiadomienie o wyniku testu SMS-em:

  • zaloguj się na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.